Call: 0123456789 | Email: info@example.com

UAIC, partener într-un proiect ce vizează promovarea intercomprehensiunii


În cadrul programului de formare ,,FORMation à l’InterCompréhension Appliquée” (FORMICA), trei studente de la Facultatea de Litere a Universităţii ,,Alexandru Ioan Cuza” vor participa în perioada 26 februarie — 10 martie 2012 la un stagiu de pregătire în domeniul intercomprehensiunii în limbi romanice. Stagiul se va desfăşura la Universitatea ,,Ca’ Foscari» din Veneţia, iniţiatoarea acestui proiect.

Studentele Nicoleta Iacobuţe şi Mioara Brânzilă sunt în anul I la masterat, specializarea ,,Didactica limbii franceze ca limbă străină şi educaţie interculturală”, iar Simona Tutu este înscrisă în anul III la Jurnalism.

Selecţia studentelor s-a realizat conform criteriilor Erasmus, de către un colectiv de profesori din cadrul Catedrei de Limba şi literatura franceză a Facultăţii de Litere, coordonat de prof. dr. Doina Spiţă, invitată să participe, în calitate de formator din partea Universităţii ,,Alexandru Ioan Cuza» din Iaşi, la activităţile care se vor desfăşura anul viitor la Universitatea ,,Ca’ Foscari» din Veneţia.

Proiectul este coordonat de Universitatea ,,Ca’ Foscari» din Veneţia, în parteneriat cu Universitatea ,,Alexandru Ioan Cuza din Iaşi, Universitatea Toulouse le Mirail, Universitatea Provence Aix-Marseille (Franţa), Universitatea Sienna, Universitatea Roma III, Universitatea Roma la Sapienza (Italia), Universitatea din Barcelona, Universitatea Autonomă din Barcelona, Universitatea Pompeu Fabra (Spania),Universităţile Aveiro şi Viseu din Portugalia.

Programul FORMICA urmăreşte mobilitatea unui număr de 40 de studenţi şi 20 de profesori, vorbitori a 7 limbi romanice (catalana, spaniola, franceza, italiana, occitana, portugheza, româna) pe tema intercomprehensiunii.

FORMICA vizează promovarea intercomprehensiunii, o abordare a predării limbilor străine bazată pe dezvoltarea competenţelor de înţelegere scrisă şi orală în mai multe limbi străine. Cu alte cuvinte, programul oferă o solidă pregatire în înţelegerea limbilor înrudite. Scopul acestui program este ca vorbitorii de limbi înrudite să se exprime şi să înţeleagă limba celuilalt.

Programul vizează formarea formatorilor, astfel încât practica plurilingvismului, necesar pentru mobilitatea în Europa şi pentru o bună integrare în câmpul muncii, dar şi pentru construirea unei identităţi europene reale, să-şi continue răspândirea progresivă.

Mai multe detalii despre programul FORMICA găsiţi aici.